Ceny nowych samochodów Ceny samochodów używanych AutoSalon
INTERIA.PL - Portal internetowy

Biznes

enhanced by Google


  
Szukaj

#bl
#bl
#bl
#bl
#bl
#bl
» 
#bl
#bl
#bl
#bl
#bl
#bl
#bl
#bl
#bl



     Kalendarium  
 


 

     Ankieta  
 
Czy jesteś zainteresowany mobilnym dowódem osobistym w telefonie?
 

   

Biznes plan, czyli Kowalskiego pomysł na firmę

Nie jest sztuką otworzyć własną firmę, zadaniem trudniejszym jest znalezienie pomysłu na prowadzenie takiej działalności, która będzie się Kowalskiemu opłacała. Musi on po prostu wymyślić, czym i w jaki sposób będzie się zajmować, aby stać się konkurencyjnym na rynku i przekonać do siebie klientów.

Szukając pomysłu na firmę najlepiej rozpocząć od badania niszowych obszarów rynku. Jeśli Kowalski zauważy, że na jego osiedlu nie ma sklepu warzywnego, warto zastanowić się nad otwarciem warzywniaka. Obok pobliskiego liceum nie ma punktu ksero? Przecież uczniowie mają zawsze coś do skserowania.
Sam pomysł jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym. Kowalski powinien jeszcze stworzyć biznes plan swojego przedsięwzięcia.

Czym jest biznes plan?

Biznes plan jest szczegółową strategią działania firmy, podstawą jej właściwego zarządzania. Pozwala przekonać się, czy warto inwestować środki kapitałowe w dany pomysł. Sporządzając taki plan należy uwzględnić specyfikę branży, do której będzie się odnosił. Rzetelnie sporządzony biznes plan powinien określać:
1. organizację firmy, czyli formę prowadzenia działalności gospodarczej;
2. cele firmy - krótko i długoterminowe;
3. rodzaj działalności - np. handel, usługi;
4. analizę rynku - zawiera ona informacje o już działających w danej branży firmach, ich cenach, jakości świadczonych usług czy sprzedawanych produktów. Analiza odnosi się również do struktury demograficznej przyszłych, potencjalnych konsumentów (płeć, wiek) oraz socjalnej (zawody, dochody). Ważnym czynnikiem jest zbadanie rodzaju i wielkości rynku (np. liczba mieszkańców dzielnicy), a także dynamiki jego wzrostu;
5. ofertę - co oferujesz (produkt, usługę), czy będziesz działać samodzielnie, czy z kooperantami, w handlu hurtowym, detalicznym, jaka będzie cena twoich usług, produktów;
6. strategię marketingową - odnosi się ona do dystrybucji towarów, a przede wszystkim do sposobu ich reklamowania. Należy zastanowić się, na którym rynku mediów warto się prezentować, który w danym przypadku będzie miał większą siłę oddziaływania na odbiorcę;
7. ilość i kwalifikacje pracowników;
8. kwestie techniczne (jakie wyposażenie jest ci niezbędne) oraz prawne (rodzaj wymaganych zezwoleń, koncesji);
9. analizę finansową - jest to zestawienie, w którym określa się aktywa oraz pasywa firmy.

Dopiero po sporządzeniu powyższego planu będzie wiadomo czy prowadzenie zamierzonej działalności może być dochodowe. Jeśli zdecydujesz się na wcielenie w życie Twojego projektu, czeka Cię kilka wizyt w urzędach. Jakie wymogi formalno-prawne trzeba spełnić by założyć swoją firmę?


drukuj  drukuj

 PRZECZYTAJ

  » Biznes plan, czyli Kowalskiego pomysł na firmę
  » Formy prowadzenia działalności gospodarczej
  » Spółki osobowe
  » Spółki kapitałowe
  » Osoba fizyczna
  » Przekształcanie spółek
  » Podział spółek
  » Łączenie spółek


  KALKULATOR WALUTOWY

średni kurs NBP z dnia 23.06.2017
 podaj kwotę w  
 wynik w  
   
 Kalkulatory
ustawowy
zobowiązań podatkowych


ZOBACZ OSTATNIE WYDANIE


 DEPOZYTY MIĘDZYBANKOWE
 WIBOR 1M 22.06.2017r.
- 1,31 -0,76%  więcej »

 LIBOR 1M(USD) 22.06.2017r.
= 1,2156 0,00%  więcej »

 PIENIĄDZE W BANKU



STREFA.PL
STREFA.PL
Firmowe konta www i e-mail
Fachowy sposób promocji firmy.
Domeny
Wygodny system rejestracji i zarządzania domenami.
mBiznes
Finanse firmy przez Internet
Niski koszt, ciągły dostęp.


 Napisz do serwisu Moja Firma » serwisy INTERIA.PL »
12.06-